Ilość: 0
Cena:
0.00 PLN
Cena:
0.00 PLN

Właściwe zabezpieczenie felg aluminiowych
Kompletne koło (felga aluminiowa plus opona) to spory wydatek. Na tyle duży, że nadal cieszy się zainteresowaniem u złodziei. Dobrym zabezpieczeniem przed stratą ich jest zastosowanie specjalnych śrub. Odkręcenie ich jest możliwe tylko po zastosowaniu odpowiedniego adaptera. Są one prostsze w obsłudze niż śruby wyposażone w specjalny zamek z kluczykiem. Kompletne zabezpieczenie (4 śruby oraz adapter) kosztuje od 60 do 100 złotych.
Mycie i zabezpieczanie
Felgi wykonane z lekkich materiałów są szczególnie narażone na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne (pęknięcia, odkształcenia), a zwłaszcza otarcia. Te ostatnie przede wszystkim są mało estetyczne i psują efekt wizualny. By zamaskować otarcie lub wżery, należy dane miejsce najpierw zeszlifować papierem lub kostką ścierną, a następnie pokryć warstwą srebrnego lakieru. Do usuwania uporczywego nalotu z okładzin hamulcowych warto jest po użyciu środka czyszczącego użyć miękkiej szczotki. Dzięki temu na delikatnej powierzchni nie pojawią się zarysowania.
Na to trzeba zwrócić uwagę
Otwór pomiędzy otworami mocującymi najłatwiej jest zmierzyć, gdy w feldze jest ich parzysta liczba (4 lub 6 otworów). Problem pojawia się, gdy jest ich 5. Wtedy rozstawem otworów jest odległość pomiędzy środkiem jednego z nich, a przeciwległym punktem koła, na jakim opisane są wszystkie otwory. W opisie felgi bardzo ważne są także inne jej wymiary: szerokość wewnętrzna wyrażona w calach, np. 5,5, średnica obręczy (również wyrażona w calach, np. 14 - musi być zgodna ze średnicą osadzenia opony, osadzenie - offset (dodatnie lub ujemne, czyli odległość płaszczyzny montażowej felgi od jej osi symetrii (w mm), średnica otworu centralnego (podawana w milimetrach).
Kompletne koło (felga aluminiowa plus opona) to spory wydatek. Na tyle duży, że nadal cieszy się zainteresowaniem u złodziei. Dobrym zabezpieczeniem przed stratą ich jest zastosowanie specjalnych śrub. Odkręcenie ich jest możliwe tylko po zastosowaniu odpowiedniego adaptera. Są one prostsze w obsłudze niż śruby wyposażone w specjalny zamek z kluczykiem. Kompletne zabezpieczenie (4 śruby oraz adapter) kosztuje od 60 do 100 złotych.
Mycie i zabezpieczanie
Felgi wykonane z lekkich materiałów są szczególnie narażone na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne (pęknięcia, odkształcenia), a zwłaszcza otarcia. Te ostatnie przede wszystkim są mało estetyczne i psują efekt wizualny. By zamaskować otarcie lub wżery, należy dane miejsce najpierw zeszlifować papierem lub kostką ścierną, a następnie pokryć warstwą srebrnego lakieru. Do usuwania uporczywego nalotu z okładzin hamulcowych warto jest po użyciu środka czyszczącego użyć miękkiej szczotki. Dzięki temu na delikatnej powierzchni nie pojawią się zarysowania.
Na to trzeba zwrócić uwagę
Otwór pomiędzy otworami mocującymi najłatwiej jest zmierzyć, gdy w feldze jest ich parzysta liczba (4 lub 6 otworów). Problem pojawia się, gdy jest ich 5. Wtedy rozstawem otworów jest odległość pomiędzy środkiem jednego z nich, a przeciwległym punktem koła, na jakim opisane są wszystkie otwory. W opisie felgi bardzo ważne są także inne jej wymiary: szerokość wewnętrzna wyrażona w calach, np. 5,5, średnica obręczy (również wyrażona w calach, np. 14 - musi być zgodna ze średnicą osadzenia opony, osadzenie - offset (dodatnie lub ujemne, czyli odległość płaszczyzny montażowej felgi od jej osi symetrii (w mm), średnica otworu centralnego (podawana w milimetrach).